pátek 18. března 2016

Chorvatsko - Kamenjak

Národní park Kamenjak



    Na samém jihu poloostrova Istrie se nachází malé městečko Premantura. Z něj je přímý přístup do národního parku rozkládajícího se na dalším poloostrově - Kamenjak. Do parku se můžete vydat pěšky, na kole, na motorce i autem. Vjezd na motorových vozidlech je však zpoplatněn. Popravdě řečeno, my jsme se na místo vydávali zásadně pěšky, protože jsme procházeli téměř všemi plážemi, kterých je na Kamenjaku nespočet. Většina z nich je kamenitá, najdete i pár písčitých. Mě však nejvíce zaujaly skalní plotny svažující se přímo do moře. Byl po nich nejlepší přístup k vodě, nebyli tam ježci, jako ostatně skoro na celém poloostrově, a hlavně se tam dal postavit bezpečně stativ. 



 

    Kamenjak je známé naleziště kosterních pozůstatků dinosaurů. Na některých místech na vás vybafnou dinosauří sochy ze sádry a na jednom místě jsou ve skále dokonce viditelné otisky dinosařích stop. Poloostrov i celkovým svým vzezřením tak nějak připomíná film Cesta do pravěku. 



    Jeden večer jsem přesvědčil manželku, že půjdeme na focení západu slunce. Několik dní předem jsem vyhlížel nejlepší lokality a studoval, jak rychle a kde zapadá slunce. Zatímco já jsem si na místě hodinku čekal, vymýšlel nejlepší kompozice a expozice, manželku to zas tak moc nebavilo, přestože pořídila několik parádních fotek mě, jak ladím foťák. Ale protože mám nejlepší manželku na světě, byla tam se mnou a podpořila mě. Díky! No a jak vypadá západ slunce v Národním parku Kamenjak? 




 




Stálo to za to...tedy alespoň mně :-) Dobré světlo všem!

Žádné komentáře:

Okomentovat